De Heinenoordtunnel uit 1969 is toe aan groot onderhoud en de technische installaties en systemen zijn toe aan vervanging.
De tunnel moet voldoen aan de nieuwe tunnelstandaard.
De tunnel is een cruciale schakel voor Zuid-Holland, West-Brabant, Zeeland en het internationale verkeer. Elke dag rijden circa 110.000 voertuigen door de tunnel.
Door de renovatie blijven we de veiligheid en bereikbaarheid van de Heinenoordtunnel ook in de toekomst garanderen.
middentunnelkanaal, nieuwe dienstgebouwen, lichtroosters en nieuw asfalt
vervangen technische installaties en bedienings-, besturings- en bewakingssystemen
Heb ik last van de werkzaamheden?
Ja, hinder tijdens de renovatie in 2023-2024 is niet te voorkomen. We onderzoeken nu hoe we de renovatie veilig kunnen uitvoeren en wat dat dan betekent voor het wegverkeer. We werken samen met de provincie, gemeenten en andere organisaties aan een bereikbaarheidsplan en doen er alles aan om de hinder op een acceptabel niveau te houden.
Rijdt u weleens door de Heinenoordtunnel (A29), de Kiltunnel (N217) of over de N57 of A16? Dan zijn we op zoek naar u. Middels een aantal enquêtes en bijeenkomsten willen we graag meer te weten komen over reisgedrag en –motieven. We willen ook graag met u van gedachten wisselen over wat we samen kunnen doen om de hinder van de renovatie van de Heinenoordtunnel op een acceptabel niveau te houden. Op de pagina van Het Digitaal Klantenpanel vindt u meer informatie en hoe u zich kunt aanmelden voor het klantenpanel.
Bent u nieuwsgierig hoe de eerste auto’s door de Heinenoordtunnel reden? Bekijk dan de video Heinenoord Tunnel Opened uit 1969.