Uitbreiding A1 Oost

Uitbreiding A1 Oost

Waarom

  • Er is veel vertraging op de A1 Oost tussen Apeldoorn en Azelo door toenemend vrachtverkeer.
  • Dit traject is een belangrijke verbinding tussen economische gebieden binnen en buiten Nederland.
  • Goede doorstroming op deze route is daarom belangrijk voor de bereikbaarheid en economische ontwikkeling van de regio.

Alle doelen en resultaten

Hoe

55
km snelweg op de A1 krijgt er een extra rijstrook bij

Bekijk de projectwebsite Uitbreiding A1 Apeldoorn - Azelo Fase 1

Heb ik last van de werkzaamheden?

De werkzaamheden zijn gestart in 2019 en lopen door tot 2025. Weggebruikers kunnen tijdens de werkzaamheden de volgende hinder ondervinden:

  • versmalde rijstroken
  • verlaagde maximumsnelheid naar 90 km/h
  • meer oponthoud in de spits

Bekijk de kaart voor meer informatie over de werkzaamheden.

Meer over hinder en maatregelen

Wanneer

Gereed: 2025
2020 - zomer 2021 Fase 1: Verbreding A1 naar 2x3 rijstroken tussen Rijssen en knooppunt Azelo. Naar verwachting in de zomer van 2021 gereed.
2022 - 2025 Fase 2: Verbreding A1 naar 2x4 rijstroken tussen Apeldoorn en Twello
2025 Werkzaamheden fase 2 naar verwachting uiterlijk gereed

Bekijk de planning

Deze planning is onder voorbehoud.

Wegverbreding A1 Apeldoorn - Azelo Fase 2

Bekijk hier een video over de wegverbreding A1 Apeldoorn – Azelo Fase 2: Apeldoorn - Twello, realisatie 2022-2025.

(Beeldtitel: Wegverbreding A1 Apeldoorn-Azelo. Fase 2: Apeldoorn-Twello. Realisatie 2022-2025.) RUSTIGE MUZIEK TOT HET EIND VAN DE VIDEO (Bij de snelweg verschijnen vakjes met tekst: Trajectgrens westzijde bij verzorgingsplaats Bruggelen. Aanpassen aansluiting Apeldoorn-Zuid.) (Een animatie van hoe de verbreding van twee naar drie rijstroken eruit zal zien in Apeldoorn-Zuid bij het knooppunt Beekbergen.) (Auto's en vrachtwagens rijden op de snelweg. Beeldtekst: Aanpassen aansluiting Apeldoorn-Zuid met museumspoorlijn. Vervangen viaduct Polderweg, inclusief busaansluiting. Een bus rijdt op een smalle weg naast de snelweg.) (Beeldtekst: Knooppunt Beekbergen. Aanpassen verbindingswegen A1-A50.) (Een animatie van hoe bij knooppunt Beekbergen - Groote Wetering de snelweg naar twee keer drie en twee keer twee rijstroken zal gaan (parallelstructuur).) (Naast een spoorlijn verschijnt de tekst: Uitbreiden spoorviaduct.) (Bij een ander deel van de snelweg verschijnt de tekst: Aanpassen aansluiting Voorst.) (Een animatie van hoe het stuk tussen Groote Wetering en Twello verbreed zal worden van twee naar vier rijstroken.) (Een vrachtwagen rijdt over een brug. Beeldtekst: Vervangen viaduct Ardeweg.) (Bij een andere brug verschijnt de tekst: Vervangen viaduct Sluinerweg.) (Bij een verzorgingsplaats langs de snelweg verschijnt een vakje met daarin: Uitbreiden en herinrichten verzorgingsplaatsen Vundelaar en De Paal.) (Beeldtekst: Aanpassen aansluiting Twello met ovatondes.) (In de lucht boven de snelweg verschijnt de tekst: Trajectgrens oostzijde (km 96.2).) (Het Nederlandse wapenschild met daarnaast: Rijkswaterstaat. Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Het beeld wordt geel met wit. Beeldtekst: Meer informatie? Kijk op rijkswaterstaat.nl/uitbreidingA1oost. Een productie van Rijkswaterstaat. Copyright 2021.)

Documenten

Er is een factsheet en een publiekssamenvatting met toelichtende kaarten van het Tracébesluit A1 Apeldoorn-Azelo beschikbaar. In de factsheet staat een weergave van de verdere procedure en de planning van de beroepstermijn. In de samenvatting leest u de meest opvallende wijzigingen tussen het ontwerptracébesluit en het tracébesluit.

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Nieuws

Meer nieuws