Waarom
- Over de Oosterscheldekering loopt de N57 met daarnaast een werkweg. Langs de werkweg staat een leuning aan de kant van de Noordzee.
- Deze leuning en de hekwerken bij de pijlers vergroten de veiligheid voor voertuigen en voorkomen dat onbevoegden op de pijlers komen.
- De vorige leuning bereikte het einde van haar levensduur. Daarom hebben we deze vervangen.
- Ook hebben we nieuwe trappen en bordessen geplaatst om de pijlers beter toegankelijk te maken voor personeel.
Hoe
plaatsen leuning, hoge hekwerken, trappen en bordessen
Wanneer
Vervanging leuning en hekwerken
De oude leuning van de Oosterscheldekering was na 30 jaar aan vervanging toe. De nieuwe, hogere leuning voorkomt beschadiging aan de waterkering en zorgt ervoor dat voertuigen niet te water raken. Ook hebben we ter hoogte van de pijlers 3 m hoge hekwerken geplaatst om te voorkomen dat onbevoegden op de pijlers kunnen komen.
De nieuwe leuning en hekwerken zijn uitgebreid getest op verkeersveiligheid. Met behulp van botsproeven is aangetoond dat de leuning en hekwerken voldoen aan de juiste verkeersveiligheidsnormen. Tussen de werkweg en de pijlers van de kering hebben we nieuwe bordessen en trappen geplaatst. Dankzij deze bordessen zijn de pijlers beter bereikbaar voor het personeel.
Groot onderhoud op en om de Oosterscheldekering
Op de pagina Projecten Oosterscheldekering ziet u waar we de komende tijd nog meer groot onderhoud uitvoeren op en om de Oosterscheldekering.
Online magazine Bereikbaar Zeeland
Rijkswaterstaat werkt de komende jaren aan vervanging en renovatie van de Zeeuwse infrastructuur. In het magazine Bereikbaar Zeeland vertellen we wat we doen en hoe we het doen. Schrijf u in voor de nieuwsbrief en ontvang 3 keer per jaar het magazine in je mailbox.
Bekijk ons digitale magazine
We werken aan het onderhoud van bruggen, sluizen, wegen en waterwerken in Zeeland. Een groot deel daarvan is aan renovatie of vervanging toe. In het magazine van Rijkswaterstaat leest u hoe we Zeeland bereikbaar houden.
Lees het digitale magazine