A4: verbeteren doorstroming A4 Haaglanden-N14

A4: verbeteren doorstroming A4 Haaglanden-N14

Waarom

  • Op de A4 Haaglanden-N14, een belangrijke autosnelweg naar Den Haag en Rijswijk, staan regelmatig files en de drukte wordt de komende jaren alleen maar groter.
  • Als Rijkswaterstaat niet ingrijpt, krijgen Den Haag en omliggende steden de komende decennia te maken met grote verkeersknelpunten.
  • Als de bereikbaarheid van regio Haaglanden vermindert, wordt deze regio minder aantrekkelijk voor bedrijven en inwoners.
  • Slechte bereikbaarheid levert uiteindelijk economische schade op.

Alle doelen en resultaten

Hoe

nieuwe rijstroken A4 Haaglanden-N14
aanpassen knooppunt Ypenburg en verschillende aansluitingen

Heb ik last van de werkzaamheden?

De wegwerkzaamheden starten in 2023. Dan kan er sprake zijn van verkeershinder. Tot die tijd worden de plannen verder uitgewerkt. Dat levert geen overlast op voor het verkeer of de omgeving.

Wanneer

Gereed: 2026
2018
  • Start Planuitwerkingsfase A4 Haaglanden - N14 
  • Ontwerptracébesluit en milieueffectrapport (MER) opstellen
2019 Vaststellen milieueffectrapport (MER) en ontwerptracébesluit (OTB)
2020 Vaststellen tracébesluit

Bekijk de volledige planning

Deze planning is onder voorbehoud.

Wat

Het project A4 Haaglanden-N14 bestaat uit verschillende maatregelen. Zo komen er nieuwe rijstroken op de A4, de snelweg tussen de N14 en de Prinses Beatrixlaan in Rijkswijk. De A4 tussen de Prinses Beatrixlaan en de aansluiting Den Hoorn krijgt een extra rijstrook. Ook knooppunt Ypenburg, de aansluitingen met de N211, Prinses Beatrixlaan en de N14 en verschillende op- en afritten worden aangepakt.

Nieuws

Meer nieuws

Onderliggende pagina's