De Heinenoordtunnel uit 1969 is toe aan groot onderhoud en de technische installaties en systemen zijn toe aan vervanging.
De tunnel moet voldoen aan de nieuwste landelijke tunnelstandaard van Rijkswaterstaat.
De tunnel is een cruciale schakel voor Zuid-Holland, West-Brabant, Zeeland en het internationale verkeer. Elke dag rijden circa 110.000 voertuigen door de tunnel.
Door de renovatie blijft de Heinenoordtunnel ook in de toekomst veilig en bereikbaar.
middentunnelkanaal, renoveren dienstgebouwen, nieuwe lichtroosters en nieuw asfalt
vervangen en update technische installaties en bedienings-, besturings- en bewakingssystemen
Heb ik last van de werkzaamheden?
Ja, hinder tijdens de renovatie in 2023 en 2024 is niet te voorkomen. We werken samen met de provincie Zuid-Holland, gemeenten en andere organisaties aan bereikbaarheidsmaatregelen en doen er alles aan om de hinder te beperken.
Bent u nieuwsgierig naar hoe de eerste auto’s door de Heinenoordtunnel reden? Bekijk dan de video Heinenoord Tunnel Opened uit 1969.
Meedenken bereikbaarheid Heinenoordtunnel
Rijdt u weleens door de Heinenoordtunnel (A29), de Kiltunnel (N217) of over de N57 of A16? Dan zijn we op zoek naar u. Middels enquêtes en bijeenkomsten willen we graag meer te weten komen over reisgedrag en –motieven. Ook willen we met u van gedachten wisselen over wat we samen kunnen doen om de hinder van de renovatie van de Heinenoordtunnel zo veel mogelijk te beperken en welke maatregelen we daarvoor kunnen treffen. Wilt u meedoen? Op de pagina van Het Digitaal Klantenpanel vindt u meer informatie en kunt u zich ook direct aanmelden voor het klantenpanel.
Digitale Nieuwsbrief renovatie Heinenoordtunnel
Nu de renovatie steeds dichterbij komt en de aannemer druk is met de voorbereidingen versturen we binnenkort de eerste digitale nieuwsbrief. Wilt u op de hoogte blijven van de voorbereidingen, de maatregelen en alternatieven om de hinder te beperken en later de voortgang van de renovatie, meldt u dan nu alvast aan.