OGD nieuwe leverancier Rijkswaterstaat voor beheer en ontwikkeling TOPdesk

Nieuwsbericht

OGD nieuwe leverancier Rijkswaterstaat voor beheer en ontwikkeling TOPdesk

Gepubliceerd op: 05 maart 2020- Laatste update: 05 maart 2020 11:50 uur

ICT-dienstverlener OGD is de nieuwe leverancier voor het servicemanagementsysteem TOPdesk. Na een uitgebreide consultatie- en selectieprocedure is OGD als winnaar uit de bus gekomen voor het technisch beheer en ontwikkeling van TOPdesk.

Binnen Rijkswaterstaat wordt TOPdesk ingezet ter ondersteuning van de servicemanagementprocessen, zoals het melden van storingen en het aanvragen van wijzigingen in ICT-systemen. De software wordt ook wel helpdesk- of servicedesksoftware genoemd en wordt door Rijkswaterstaat breed ingezet, zodat ook andere typen storingen en meldingen hierin kunnen worden opgenomen.

Casus TOPdesk

OGD heeft Rijkswaterstaat onder meer overtuigd van haar expertise door een casus op te lossen. Het bedrijf heeft bovendien zelf tools ontwikkeld, waardoor menselijke handelingen in beheer van TOPdesk worden geminimaliseerd. Rijkswaterstaat denkt met OGD een deskundige partner te hebben gevonden. Het contract heeft een looptijd van 4 jaar met mogelijkheden tot verlenging.

Scope beheer en ontwikkeling TOPdesk

De scope van de opdracht betreft:

  • proof of concepts: minimal viable products
  • ontwikkeling: waterval en kort cyclische (door)ontwikkeling/configuratie
  • technisch platformbeheer: verbijzondering van technisch beheer (ITILv3)
  • technisch applicatiebeheer
  • adviesdiensten: aanpalende dienstverlening
  • (re)transitie: van huidige overeenkomst naar nieuwe overeenkomst

Over OGD

OGD ICT-diensten levert al ruim 30 jaar diensten op ICT-gebied, van eindgebruikersondersteuning tot softwareontwikkeling. Dit doet OGD in de vorm van outsourcing, projecten en inzet van ICT-professionals.

Onderliggende pagina's