Rijkswaterstaat gunt groot onderhoud bruggen en sluizen in Brabant en Limburg aan Gelders staalstraal- en schildersbedrijf (GSB)

Nieuwsbericht

Rijkswaterstaat gunt groot onderhoud bruggen en sluizen in Brabant en Limburg aan Gelders staalstraal- en schildersbedrijf (GSB)

Gepubliceerd op: 13 februari 2020- Laatste update: 13 februari 2020 15:19 uur

Rijkswaterstaat heeft het opknappen van een groot aantal bruggen, sluizen, duikers en sifons in Limburg en Noord-Brabant gegund aan het Gelders staalstraal- en schildersbedrijf (GSB).

Het bedrijf GSB start in het voorjaar van 2020 met herstel- en conserveringswerkzaamheden aan meerdere objecten in het zogeheten natte areaal van Rijkswaterstaat in Zuid-Nederland. De renovatie van de John S. Thompsonbrug bij Grave, een rijksmonument met daaronder een stuw- en sluiscomplex, is het grootste project binnen het contract. Van deze brug moet de gehele bovenbouw worden geconserveerd.

Aanbesteding op basis van EMVI

Rijkswaterstaat selecteerde bij deze aanbesteding op basis van een combinatie van prijs en kwaliteit, ook wel Economische Meest Voordelige Inschrijving (EMVI) genoemd. EMVI helpt om de innovatiekracht en de creativiteit van de markt beter te benutten. Rijkswaterstaat heeft de plannen van de marktpartijen onder andere beoordeeld op kwaliteit van de werkzaamheden en de aanpak voor de renovatie van de John S. Thompsonbrug.

Looptijd contract aannemer

Het contract met GSB heeft een looptijd van 3 jaar. Naast de John S. Thompsonbrug vinden er ook onderhoudswerkzaamheden plaats aan onder andere de brug over de Marksluis, de brug over Sluis I, de brug bij Hedel, brug Gennep, bruggen sluis Panheel en een aantal bruggen over de Noordervaart. Ook aan de Marksluis, Sluis I, gemaal Oosterhout en sluiscomplexen St. Andries en Panheel vindt binnen de termijn van het contract regulier groot onderhoud plaats.

Planning onderhoud sluizen en bruggen Zuid-Nederland

Tot eind 2023 werkt GSB aan de kunstwerken. Wanneer welke werkzaamheden worden uitgevoerd en wat dit betekent voor de doorstroming van het wegverkeer en de scheepvaart is nu nog niet bekend. Communicatie hierover volgt later.

Onderliggende pagina's